Nog maar een weekje aftellen! - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Linn Duyvendak - WaarBenJij.nu Nog maar een weekje aftellen! - Reisverslag uit Krommenie, Nederland van Linn Duyvendak - WaarBenJij.nu

Nog maar een weekje aftellen!

Blijf op de hoogte en volg Linn

06 Juli 2014 | Nederland, Krommenie

Na dagen aftellen, nachten dromen, lange wachttijden bij de Ghanese ambassade en veel gelezen te hebben begint het nu echt dichtbij te komen. Nog maar een weekje te gaan en dan gaat me reis naar Ghana beginnen. Een ontwikkelingsland met een andere cultuur, een andere bevolking en andere gewoontes. Wat kijk ik er naar uit en wat heb ik er zin in!
Ik ga voor een maand naar Ghana en daar vrijwilligerswerk doen. Ik ga deelnemen aan de 4-week special van Projects Abroad en zal samen met een groep internationale vrijwilligers werken aan een care and community project. Dit houdt in dat ik ’s ochtends schoolgebouwen ga opknappen en verven en ’s middags met kinderen ga werken, zoals spelletjes doen, activiteiten organiseren en les geven. Tijdens mijn reis verblijf ik op twee verschillende plekken. De eerste twee weken zit ik in Akuapem Hills, een plaatsje in de bergen ongeveer 2 uur rijden vanaf de hoofdstad Accra. En de volgende twee weken ga ik naar Cape Coast, een plaatsje aan de kust. In beide gevallen verblijf ik in een lokaal gastgezin. Waardoor ik me volledig kan onderdompelen in de Ghanese manier van leven. Super spannend!
En ja, verder weet ik eigenlijk totaal niet wat me te wachten staat.. En ben ik heel nieuwsgierig en heel benieuwd! Ik ga er gewoon met zo min mogelijk verwachtingen in en hoop daar een klein verschil te kunnen maken in het leven van de lokale bevolking.

Ik ga proberen dit blog bij te houden om jullie zo veel mogelijk op de hoogte te houden. Ik heb alleen geen idee in hoeverre ik de mogelijkheid ga hebben om internetcafés te bezoeken en een tekstje te plaatsen.. Jullie zullen er vanzelf achter komen!

  • 06 Juli 2014 - 20:01

    Conny:

    Goede reis en heel veel plezier!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Linn

Actief sinds 06 Juli 2014
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 3386

Voorgaande reizen:

12 Juli 2014 - 09 Augustus 2014

Mijn reis naar Ghana

Landen bezocht: